استاندار کرمان در شورای آموزش و پرورش:

تعطیلی مدارس دیگر قابل قبول نیست 

شورای آموزش و پرورش استان کرمان با موضوع پژوهش سراهای دانش آموزی و با حضور استاندار کرمان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای این شورا در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۹۷
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی وند،استاندار کرمان در این جلسه با خیرمقدم به شعرباف،شهردار جدید کرمان و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت:با توجه به نقشی که شهرداری کرمان در حوزه های فرهنگی دارد می‌تواند از برنامه های آموزش و پرورش در حوزه پژوهش سراها و جشنواره های فرهنگی- هنری حمایت ویژه ای کند و شهردار کرمان به عنوان یک عضو موثر این شورا با تعامل سازنده ای که با مجموعه مهم آموزش و پرورش دارد،می تواند در کنار سایر مسئولیت ها با موفقیت این موضوعات را انجام دهند.

وی با اشاره به فعال بودن استان در جشنواره جوان خوارزمی گفت:رتبه هایی که استان در این جشنواره کسب کرده قابل قدردانی است و حفظ برتری در این حوزه و نگه داشتن این برند باید در استان کرمان باقی بماند واین مهم،نیازمند حمایت وپشتیبانی همه دستگاهها وخصوصا تعامل با دانشگاه ها و دانشکده های فنی و همچنین سازمان فنی حرفه ای واستفاده از تجهیزات آنها درحوزه پژوهش و آزمایشگاه هاست که با تعامل بین این مراکز،دانش آموزان می توانند از امکانات استان حداکثر استفاده را به عمل آورند.

زینی وند،اظهارداشت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حوزه تجهیزات می تواند موثر باشد و کمک کند تا دانش آموزانی که امکانات و ایده هایی دارند،حمایت شوندو معتقدم باید بین تمامی دستگاهها این موضوع موردحمایت و تعامل قرار گیرد.

استاندار کرمان در بحث بازگشایی مدارس نیز گفت:باید پروتکل‌های استانداردی برای بازگشایی مدارس تعریف شود که بر اساس آن مدارس پیش روند و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشتی از آن استانداردها پایین‌تر نباشد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس باید از امکانات محله ها به ویژه های محله های برخوردار و خیرین استفاده کنند افزود:در حاشیه شهر شهرداری کمک کند تا بخشی از نیازهای مدارس شود به عنوان مثال در ضدعفونی کردن سطوح،تامین مواد موردنیاز و ... تامین شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس دیگر قابل قبول نیست،زیرا آسیب ها و تبعات بسیار بدی را دارد،گفت:دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند به صورت رندوم از مدارس بازدید کنند و مدیران مدارس نسبت به نظافت محیط مدرسه و سرویس های بهداشتی نهایت توجه را داشته باشند،ضمن اینکه نگرانی هایی دوستان بهداشت درباره بروز موج ششم بیماری کرونا دارند که باید به مسائل مختلف دقت کرد.

 استاندار کرمان در حوزه جشنواره ها و محدودیت اعتباراتی که در تهیه مواد ضدعفونی دارند گفت:باید سازوکارهایی تعریف کرد که از واحدهای تولیدی بزرگ، صنایع و معادن استان در قالب مسئولیت های اجتماعی،کمک های هدفمندی به آموزش و پرورش کنیم .

 زینی وند،با تشکر از دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان کرمان در انجام واکسیناسیون کرونا گفت:تاکید این است میزان واکسیناسیون در دانش آموزان و والدین به ۹۷ درصد برسد که واکسیناسیون کل جامعه می تواند خیال ما را از جانب تلفات سنگین در کرونا راحت کند.

احمد اسکندری نسب،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت:دانش آموزان برای حضور در کلاس های درس به صورت تفکیکی در گروه های۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم می شوند و به صورت روزهای زوج و فرد و صبح و عصر در مطالب درسی ارائه شده در مدارس حضور پیدا خواهند کرد.

وی اظهار داشت:دانش آموزان مقطع اول ابتدایی باید هفته ای یک بار در مدرسه حضور داشته باشند.

 مدیرکل آموزش استان کرمان با اشاره به اینکه سال تحصیلی در استان با شعار تضمین سلامت،استمرار آموزش و ارتقا کیفیت کار خود را آغاز کرده است،تصریح کرد:امیدواریم به تدریج به سمت بازگشایی حضوری مدارس برویم. 

وی اظهار داشت:سال گذشته با آموزش مجازی پای کلاس درس به سایر اعضای خانواده نیز باز شد و والدین در این زمینه همراهی و همکاری خوبی داشتند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

اسکندری نسب،با اشاره به اینکه از نیمه آبان ماه تمام مدارس استان کرمان و کشور بازگشایی خواهند شد اظهار داشت:در دستورالعمل جدید ستاد کرونا رنگ بندی شهرها در بازگشایی شرط نیست و با الگوی مذکور می توان کلاس ها را به صورت حضوری اداره کرد وی گفت:۷۱ درصد دانش آموزان استان کرمان تا روز گذشته واکسن کرونا تزریق کرده اندو واکسیناسیون فرهنگیان نیز انجام شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد:اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است،اما تعطیلی مدارس آسیب های روحی و جسمی بسیاری در پی داشته و طی پژوهشی که سال قبل داشتیم،بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان چاقی مفرط دارند که درخواست می شود اولیا در راستای رفع این مشکل همکاری کنند تا بتوانیم با رعایت فاصله گذاری در کلاس درس و محیط مدرسه،فعالیت حضوری مدارس را از سر بگیریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها